Wil je iemand aanmelden? Dan kan je daarvoor contact opnemen met de dienst zorgvragen. De dienst is het centrale aanspreekpunt voor alle opnamevragen. Alleen voor Outreach De Steiger en voor SKIPI neem je voor aanmeldingen rechtstreeks contact op met het team.
Hoe neem je contact op?
Telefonisch: 09 216 33 90
De dienst zorgvragen is elke werkdag telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur. Buiten de kantooruren kan je alleen dringende situaties aanmelden via een van de afdelingen.
- Per mail: zorgvragen@guislain.broedersvanliefde.be
- Via het online contactformulier onderaan deze pagina
Door het online contactformulier in te vullen bezorg je de dienst zorgvragen een aantal basisgegevens. Heb je per mail of via het online contactformulier contact opgenomen, dan neemt een medewerker van de dienst zorgvragen binnen de 24 uur contact met je op om je aanvraag te vervolledigen.
Dringende opnamevraag?
Buiten de kantooruren kan je alleen dringende situaties aanmelden via een van onze afdelingen. Neem daarvoor telefonisch contact op via het algemene nummer 09 216 33 11.
Verder verloop?
De dienst zorgvragen verzamelt alle info die nodig is om je aanvraag te vervolledig en te bepalen welke afdeling tegemoet kan komen aan je opnamevraag. De info die nodig is, verschilt van afdeling tot afdeling en voor sommige afdelingen zal je ook een uitgebreid aanmeldformulier moeten invullen. Hier lees je voor elke afdeling of doelgroep alvast welke info we nodig hebben.
De dienst zorgvragen bespreekt je opnamevraag met de arts en/of het kernteam van de betrokken afdeling. Zij beslissen of je aanmelding in aanmerking komt. Het zou kunnen dat ze nog bijkomende informatie nodig hebben. Sommige afdelingen plannen ook nog een verkennend gesprek in.
- Na bespreking met de arts zijn er die mogelijkheden:
- De aanmelding is aanvaard: we nemen contact met je op om de opname in te plannen.
- De aanmelding is aanvaard, maar er is voorlopig geen plaats op de afdeling: je aanmelding komt op de wachtlijst; de dienst zorgvragen vertelt je op welke plek.
- De aanmelding is niet aanvaard: een medewerker van de dienst zorgvragen zal je de nodige toelichting geven over de reden waarom. Als dat mogelijk is, verwijzen ze je door naar collega-voorzieningen of andere zorgverleners.
Gedwongen opname?
Voor gedwongen opnames moet je de wettelijke procedure volgen.